Gave-dag ‘Goed volk!’ 23 maart

Heb je contact met vluchtelingen of wil je je hierop oriënteren? Kom dan zaterdag 23 maart naar de Gave-dag ‘Goed volk!’ in Amersfoort. Een dag vol praktische ideeën en relevante inspiratie. Als je vroeger door de achterdeur bij iemand naar binnen liep, kon je roepen: Goed volk! Kijken wij zo naar vluchtelingen en zijn we zelf goed volk voor hen? Belangrijker nog: wat leert de Bijbel ons? Gave is overtuigd van de roeping om vluchtelingen als goed volk te behandelen. We roepen vrijwilligers op om daarmee door te gaan en geven zicht op dat grotere plaatje: het contact met vluchtelingen vormt een onderdeel van de vervulling van Gods wereldwijde plan. Programma: inspirerende toespraken, relevante seminars, ontmoeting en informatiemarkt. Locatie: Corderius College in Amersfoort. Tijd: 10.15-17.00 uur. Bijdrage in de kosten: 20 euro. Meer informatie en aanmelden >>

Collecteer voor ZOA

"Elke Apeldoorner kan mensen in nood helpen"

Aardbevingen, oorlogen, overstromingen, hongersnood en verwoesting: elke dag trekken gruwelijke beelden voorbij in het nieuws. In Apeldoorn lijkt dat leed misschien ver weg, maar dat is geen reden om er de ogen voor te sluiten, stelt Marije van Ulden, organisator van de ZOA huis-aan-huis collecte in Apeldoorn. "Ik kan vluchtelingen niet ter plekke helpen, maar zo kan ik wel mijn tijd en energie steken in werk dat door ZOA in crisisgebieden wordt gedaan."

Collecteer je dit jaar ook mee in de collecteweek van 25-30 maart? Meld je nu aan op zoa.nl/collecteren

Musical Johannes de Doper 8 & 9 maart

De musical Johannes de Doper vertelt het verhaal van de man die de komst van Jezus aankondigt. Niet alleen Johannes zelf maar ook de omstanders komen we tegen tijdens het verhaal. Je bent van harte welkom om te komen kijken en luisteren op vrijdag 8 maart of zaterdag 9 maart in de Tabernakelkerk. Ga mee naar de tijd van Johannes en zijn boodschap die nog steeds actueel is. Meer informatie >>

Met Petrus op weg naar Pasen

Project Kindernevendienst en Bijbelklas

Voor de kinderen van de Kindernevendienst en Bijbelklas zijn er zeven zondagen met één verhaallijn. We gaan samen met Petrus op weg naar Pasen. Petrus wil niets liever dan Jezus volgen. Maar juist wanneer de tijd van Jezus’ sterven steeds dichterbij komt, vindt hij het moeilijk om ook met Jezus mee te gaan wanneer Hij moet lijden. Toch leert Petrus, met vallen en opstaan, Jezus’ volgeling te zijn.

Voor in de kerk is er een zevenluik: Elke zondag wordt een nieuw luik aan het vorige luik gekoppeld. Zo groeit het verhaal van Petrus die, met vallen en opstaan, Jezus volgt.

Voor thuis is er een kleine zevenluik. Met dit zevenluik voor gezinnen groeit het verhaal van Petrus die, met vallen en opstaan, Jezus volgt.

Zondag 19 februari staat Matteüs 16:13-23 centraal: Petrus zegt dat Jezus de Messias en de Zoon van God is. Jezus zegt daarop tegen Petrus dat hij de rots is waarop de kerk gebouwd zal worden. Maar als Jezus vertelt dat Hij binnenkort moet lijden en sterven, vindt Petrus dat moeilijk te accepteren.

24-03-2024 10:00 - 11:00
10.00 br. Marnix Visscher