Stel jij je huis open?

Na een bijzondere editie op kerstavond, organiseert Stichting Present binnenkort op donderdagavond 25 april opnieuw een Meet & Eat. We hopen dat op die avond weer veel mensen uit Apeldoorn en Beekbergen AZC bewoners uitnodigen om bij hen thuis te komen eten. Tijdens een Meet & Eat avond ontvang je als gastgezin twee (of meer) vluchtelingen aan tafel en ga je samen eten. Samen eten verbindt, de ontmoeting helpt in de integratie en er ontstaat zo veel meer begrip over en weer.

We organiseren Meet & Eat voor twee AZC locaties: Apeldoorn en Beekbergen.
AZC Apeldoorn, Deventerstraat 461. Hier verblijven 300 mensen uit verschillende landen: gezinnen, maar ook veel AMA’s (alleenstaande, minderjarige asielzoekers).
AZC Beekbergen, Schalterdalweg 18, Beekbergen. Hier verblijven 160 mensen uit verschillende landen: gezinnen en alleengaanden.

Op het aanmeldformulier kun je aangeven op welke locatie je bewoners wilt ophalen. Ook kun je aangeven of je volwassenen, jongeren, of een gezin wilt ontvangen. Op basis van deze aanmeldingen proberen we een zo goed mogelijke ‘match’ te maken.

Om deze avond mogelijk te maken zoeken wij gastgezinnen die in en rond Apeldoorn wonen. Op donderdagavond 25 april tussen 17.00 en 17.30 uur haal je de mensen op bij de receptie van het AZC en neem je hen mee naar huis. Je mag voor hun koken, maar kan ook samen de maaltijd voorbereiden. De gasten breng je na afloop weer terug naar het AZC.

Wil je meedoen? Dit kan tot maandag 15 april. Heb je vragen? Neem contact op met Céline van Oosterhout via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In Gesprek: chronisch ziek (vervolg)

Op zaterdag 20 april organiseert 'In Gesprek Apeldoorn' opnieuw een bijeenkomst voor iedereen die te maken heeft met chronische lichamelijke klachten. Heb je hier zelf mee te maken of ben je betrokken bij iemand die chronisch lichamelijk ziek is? Weet je tussen 10:30 en 12:00 uur van harte welkom in de Victorkerk (Jachtlaan 187, Apeldoorn) om ervaringen te delen of gewoon even gezellig een praatje te maken. Koffie en thee staat klaar en jong en oud is van harte welkom! Vragen? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of app naar of 0645399030 (Marieke).

Collecteer voor ZOA

"Elke Apeldoorner kan mensen in nood helpen"

Aardbevingen, oorlogen, overstromingen, hongersnood en verwoesting: elke dag trekken gruwelijke beelden voorbij in het nieuws. In Apeldoorn lijkt dat leed misschien ver weg, maar dat is geen reden om er de ogen voor te sluiten, stelt Marije van Ulden, organisator van de ZOA huis-aan-huis collecte in Apeldoorn. "Ik kan vluchtelingen niet ter plekke helpen, maar zo kan ik wel mijn tijd en energie steken in werk dat door ZOA in crisisgebieden wordt gedaan."

Collecteer je dit jaar ook mee in de collecteweek van 25-30 maart? Meld je nu aan op zoa.nl/collecteren

Met Petrus op weg naar Pasen

Project Kindernevendienst en Bijbelklas

Voor de kinderen van de Kindernevendienst en Bijbelklas zijn er zeven zondagen met één verhaallijn. We gaan samen met Petrus op weg naar Pasen. Petrus wil niets liever dan Jezus volgen. Maar juist wanneer de tijd van Jezus’ sterven steeds dichterbij komt, vindt hij het moeilijk om ook met Jezus mee te gaan wanneer Hij moet lijden. Toch leert Petrus, met vallen en opstaan, Jezus’ volgeling te zijn.

Voor in de kerk is er een zevenluik: Elke zondag wordt een nieuw luik aan het vorige luik gekoppeld. Zo groeit het verhaal van Petrus die, met vallen en opstaan, Jezus volgt.

Voor thuis is er een kleine zevenluik. Met dit zevenluik voor gezinnen groeit het verhaal van Petrus die, met vallen en opstaan, Jezus volgt.

Zondag 19 februari staat Matteüs 16:13-23 centraal: Petrus zegt dat Jezus de Messias en de Zoon van God is. Jezus zegt daarop tegen Petrus dat hij de rots is waarop de kerk gebouwd zal worden. Maar als Jezus vertelt dat Hij binnenkort moet lijden en sterven, vindt Petrus dat moeilijk te accepteren.

30-03-2024 19:30 - 20:00
19.30 Vesper in de Tabernakelkerk